Translate

lørdag 20. juni 2015

Topplisttilhenger


Kjøpte meg allerede i fjor en gammel tilhenger til biene. Endelig har jeg da i dag drillet tilhengeren ferdig til birøktbruk.



Tilhengeren vil klare å transportere 3 topplistkuber samtidig.



Ved eventyekk lyngvandring eller et pollineringsoppdrag kan 2 topplistkuber stå på hengeren med bra innflygningtilgang.


Som dere kanskje vet skal man snu topplister annerledes enn Norske rammer. Gjør man ikke det, da vil vokstavlene knekke av. Du snur listen først 90 grader, for så å kunne snu dem rundt om aksen sin.

På tilhengeren står kubene slik at tavlene beveger seg  på samme måtte som når jeg snur tavlene når jeg tar de opp fra kuben.



Ventilasjonsåpningen under nettingen er 5 cm.

Etter å ha prøvd å kjøre med en kube, med rimelig ferske tavler i, og alle tavlene hadde datt av, har jeg skjønt at det beste er at kuben står over hjullopphengen og at dekkene ikke er helt fult med luft.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar