Translate

tirsdag 27. august 2013

Flytting fra hagebordet til bigården

Etter alt for mange måneder med bygging av to av de fire planlagte topplistekuber var det endelig tid til å flytte første bikuben til bigården.

Og er man ikke sterk, har for lite krefter i armene (og ben), samt at ryggen ikke skal belastes, da må man være klok. Se hvordan jeg gikk frem med å flytte bikuben som stod på hagebordet - 75 cm over bakken - inn i bilen. Først skrudde jeg av beina, lo en endeside skli ned på bakken, så den andre og så oppover over sekkene med hagejordet, oppover en gang til og inn i bilen.




Seks kilometer videre ble det motsatt rekkefølge. Passet på at flyhullene skulle komme på riktig side ut av bilen. Skru opp en og en bein, litt vanskelig med å få tredje bein på, og for å få fjerde beina på måtte jeg løfte kuben litt over på sine bakerste bein. Men se der hva en kvinne med to hender kan. Og det hele tok ikke en gang lang tid. Det vanskeligste var nok å få kuben løftet oppover fra nedrehagen til bilen på gaten.


Nå gleder jeg meg til å ha to topplistekuber der til helgen og overføre biene fra de Norske kuber inn i sitt nye hjem. Fra da blir birøktlivet mye enklere.



Mer om selve byggingen publiseres senere.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar